Orbis is een ambitieus initiatief voor een ‘world experience center’ dat in 2022/2023 geopend moet worden. Hier kunnen jongeren en hun ouders de schoonheid van de aarde ervaren en leren hoe we in harmonie met de aarde kunnen leven. Niet dreigend en met onheil, maar wenkend en inspirerend. Zo wil Orbis bijdragen aan individueel leiderschap van mensen. De founders schakelden Overstekend Wild in om de positionering en het verhaal van Orbis te ontwikkelen.
Wij zien dat Orbis een initiatief is met een ziel. Met een missie van mondiaal belang. Overstijgend aan private, lokale en nationale belangen. Het kan een sterke magneet en katalysator zijn, die positieve energie bundelt, verbindt en uitstraalt. Orbis past helemaal in de trend naar duurzaam en herstel van de balans. Die dient zich nu in volle kracht aan. Na 50 jaar ‘voorspel der duurzaamheid’ is het tijd voor actie en positieve ontwikkeling.
We organiseerden als start van het project een Creathon met de oprichters, om de potentie van Orbis als centrum en als beweging in creatief en zakelijk opzicht te verkennen en uit te schetsen. Tijdens deze creatieve pressure cooker hebben we een beeld opgebouwd van Orbis in 2025: 3 jaar na de opening. Ver genoeg om te dromen, dichtbij genoeg om plannen te maken.
In de Creathon benoemden we de essentie van het verhaal, waarna we de verhaallijn met helden en opdrachten ontwikkelden. Levendig, aansprekend en met diepgang. Orbis als bezield inspirator voor Zero Impact gedrag.